mandag 21. desember 2009

En Suzanne meis blir til ting.

I en grab-bag fra Wollmeise kom et hespe med Suzanne. I hespen ser det ut som sukkertøy, heftig i fargene. Oppnøstet er det et salig rot.
Men en liten venninne av meg falt fullstendig for fargene, og hun har tidligere ytret ønske om sjal, så da kom Shetland nr 5 på pinnene.
Da jeg felte av syns jeg det så grusomt ut, men det ble noe bedre i blokket tilstand. Jeg går ut i fra at mottakeren kommer til å bli kjempeførnøyd, noe som gjør at jeg og blir fornøyd.
Sjalet veier 111g, er strikket på pinne 4.5 og har 9 repitisjoner.

Jeg hadde da 49g igjen etter sjalet og fant ut at jeg kunne strikke sokker til lillefrøkna. Og jeg syns garnet er myyyyye kulere som sokker!!!

Sokkene er i størrelse ca 27/28 og strikket på pinne 2.5 Det ble nesten en thriller å strikke siste sokk, for da jeg var ferdig med den første så hadde jeg 3g mere igjen enn første sokken veide.
Og da jeg felte av sokk nr 2, hadde jeg 3g med garn igjen:D Og jeg er overrasket over hvor langt 3g med garn er:)



9 kommentarer:

Pillen sa...

Synes sjalet ser utrolig lekkert ut! Og overrasket at du får sokker i tillegg ut av ett hespe.

Ønsker deg og dine en riktig god jul :)

jannelea sa...

Du strikker nå utrolig jenvt of fint da! Jeg er enig med deg i at som sokker funket garnet enda bedre! Fiiine sokker! Jadda!
Flink i helga har du vært!

Mayeliz sa...

hehe. flaks at du hadde nok da. Slike situasjoner gjør alltid meg nervøs, hehe
jeg liket sokkene best, de var kanalltøffe :-))

Mayeliz sa...

Åhhhh... blyga, hehe
Neste gang sier du hei :-)
Jeg er ganske så blyg (egentlig ganske sosial, men blyg når jeg ikke er på kjent territorium) jeg også, men jeg biter ikke, hehe
Lov meg at du sier hei neste gang ;-)

amylin sa...

Jeg synes at sjalet er lekkert og liker fargene, jeg.

wims sa...

Herlig sjalet ble. Gjør seg bra i flerfarget garn det:-)

Jane sa...

Kjempeflott sjal! Tror jeg må prøve meg på dette snart jeg og... Ikke minst garnet:)
Tusen takk for hyggelig besøk, og ha en kjempefin jul! Klem

Baddie sa...

Nok et flott sjal av dine pinner! Må nok si meg enig i at garnet gjorde seg best i sokker, men det viktigste er jo at mottakeren liker fargene. Og godt er det at vi har forskjellig smak! Det var utrolig koselig å treffe deg i Tananger, kanskje sees vi igjen på treff til neste år :-)

Ønsker deg og dine en riktig god jul!

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg sjal og sokkar du har strikka!! Ønskjer deg og dine ei riktig god jul.