tirsdag 14. september 2010

Fløtegenser til lillefrøkna

Da det var Tanangertreff for litt siden, trodde jeg seriøst at jeg ikke kom til å handle noe særlig garn.. Jauda, sånn gikk det. Ingen hadde fortalt meg at Projo kom med kassevis med deilig Malabrigo, og med liten viljestyrke så måtte det gå som det gikk...
Noe av dette fløtegarnet (Malabrigoen) hadde navnet til datteren min påskrevet, på visse farger;) Fant ut at jeg skulle gjøre et forsøk på å forminske Olive genseren. Og jaggu gikk det ikke og:)
Dette må vel være noe av det mykeste jeg har strikka, garnet er bare helt fantastisk. Og genseren er florlett og nevnte jeg at den var myk?
Mønster: Olive
Garn: Malabrigo Sock, farge Ligth of Love og naturell
Pinne: 3.5 og 3
Forbruk: 154g rosa og 9g hvitt

16 kommentarer:

Tove sin strikkeside sa...

Kjempefin genser du har strikket. Kjenner meg igjen i det å ha liten viljestyrke når det gjelder kjøp av garn....

Judith sa...

Å for noen herlige farger...
Det ryktes om Malabrigo i Gøteborg, og dit reiser jeg i morra. Håper jeg finner butikken, for det garnet vil jeg gjerne prøve.

Nydelig genser!

Vibekes lille ullne sa...

Superfin genser! Tenker frøkna er fornøyd! :) Har til gode å prøve Malabrigo, men jeg går nok snart på en sprekk tenker jeg! :)

Strikketussa sa...

Så flott genser da! Skulle ønske jeg også klarte å redusere/øke oppskrifter... Du klarte det i allefall fint ser jeg :) Har heller ikke prøvd dette garnet. Hva er det av? "Fløtegarn" høres jo veldig fristende ut da... :)

AnitaK sa...

Å så fiiin! Imponert over at du kan forminske oppskrifter så lett som bare det, og veldig misunnelig på jentas genser, den var rååfin! Utrolig hva man får ut av ett hespe også, trengte du virkelig bar ett hespe rosa??

jannelea sa...

Knallfint garn du fikk med deg da!Grønt og orange.... *sukk*
Tror jeg lar meg friste til å starte på en ny Olive etterhvert her! Søt sak!

mimouna sa...

Når garnet har navn på er det jo ikke annet å gjøre enn å ta det med hjem? ;o)

Nydelig genser!

mayeliz sa...

OMG for en flott genser :-)
og det med viljestyrke skal du nok ikke ta deg å nær av, hehe Vi er mange som har brist på den styrken ,-)
Bare handl i vei du - gleder meg til å se hva du tryller frem ,)
Ha en fin kveld :-D

Moan sa...

Da skal jeg holde meg langt unna Projo. Trenger å minske lagrert mitt, ikke øke det!
Mini-Olive ble nydelig :)

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg!!

Elins Strikkeri sa...

Så flott genseren blei!! Har lenge tenkt at eg skulle prøve Malabrigo garnet men har ikkje komen så langt enno.. Ha ein god dag:)

LivM sa...

Så flott den ble og du er flink som klarer å gjøre om på mønster. Jeg har strikket sjal i Malabrigo, og det er aldeles kløfritt!

Tani sa...

Den ble jo kjempetøff!!Masse herlig garn du hadde kjøpt, da..Det blir nok til mye flott utover..Ha en strålende uke videre.

Fidus sa...

Veldig flott genser! Jeg har strikket olive til meg selv- kjempefornøyd! Og jeg er igang med fantakofte i sjøllingstasgarnet- lekkert!

Helle sa...

Flere som kjenner seg igjen med manglende viljestyrke når det gjelder innkjøp av både garn og stoffer. Nydelige farger du har valgt. :)

Beate sa...

Så mye herlig garn du har fått kjøpt deg, og flott topp du har strikket!!