mandag 22. februar 2010

Wollmeisekjole til lillefrøkna

Jeg har hatt et hespe med Fuchsia liggende en liten stund, og lillefrøkna her har bært seg over på grunn av fargen. Og da jeg fikk byttet til meg et hespe med Der Letze Versuch så var det ikke noe tvil, de to hespene måtte blir noe sammen. Og jeg syns resultatet ble kult!!! Skikkelig knæsj farger sammen. Og lillefrøkna, ja hun er superfornøyd, for som hun sier, nå kan jeg gå med denne kjolen når Mariustunikan er skitten og med Marius tunikan når denne er skitten. Her snakker vi om ei det er en takknemlig jobb å strikke for, he he:)
Hun har fått det for seg at når man poserer så skal det se ut som om man har brukket nakken, derfor et litt rart bilde, hun er i utgangspunktet ikke så skeiv :)
Garn: Wollmeise, Fuchsia og Der Letze Versuch
Pinne: 2.5 og 3
Mønster: Hefte 1002, Sandnes Garn, modell nr 7

20 kommentarer:

Glastrikk sa...

Den ble jo kjempe tøff, skjønner godt at jenta er fornøyd! Du er jo blitt en skikkelig racer på sjal-strikking. Jeg er super fornøyd med sjalet som jeg fikk av deg. Er i bruk hver dag som halssjal.

Maria sa...

Det er så gøy når de små er fornøyd.

Xhantippe sa...

Kjempeflott kjole og nydelig modell. Likte fargene utrolig godt.

Tani sa...

Den ble kjempestilig!Heldig den lille frøkna der,ja...

gyldenkron sa...

Nyyyydelig den ble. Kjempefin, ikke rart hun ble fornøyd

Unknown sa...

Den var utrolig fin. Flotte farger.

Hege sa...

Så utrolig flott kjole!
Skjønner godt hun er fornøyd med den :) Slit den med helsa ;)

Ha en flott og kreativ dag

Mayeliz sa...

Så søt den var. Likte godt fargekombinasjonen, og den modellen så kjemeflott ut :-)
Ei heldig lilletuppe dette ;-)

mono sa...

Knalltøff kjole!! =)

Også så kjekt med jenter som har en tydelig plan! *ler*

Et lite knips sa...

Tuva ble suuper søt i wm kjolen sin. Luksuspadde det der! Viss hun er så glad i mariusen og denne kjolen så kanskje det er et hint om at hun vil ha fler strikka kjoler? Ska spør henne neste gang vi chatter på msn jeg he he

safransax sa...

Kjempefin kjole som ser ut til å passe et orntlig sjarmtroll;D

Solveig sa...

Stilig kjole-tunika. Også så hyggelig for deg når det du lager faller så til de grader i smak.

Bitt@mi sa...

Nydelig kjole og nydelig jente:-) Hvilken størrelse strikket du, og hvor mye garn brukte du? Jeg spør fordi jeg har ei lillesnuppe som jeg må strikke str. 10 år til, og kanskje jeg kan strikke noe lignende til henne:-)

amylin sa...

Så flott kjole! Ikke rart hun er fornøyd.

AnitaK sa...

Så stilig kjole. Flotte farger.. kjenner jeg har pittelitt lyst på sånn fucshiafarge selv....

Elin sa...

Nydelig tunika! Så morsomt det er når ungene blir fornøyde med det de får:-) Du er jammen heldig som har en datter å strikke til. Det er jo litt mer fint å strikke til dem enn til gutta. Ha en superduper helg:-)

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflott, skjønar godt at jenta er kjempefornøyd!

Husfruen sa...

Så fin den ble. Det er så artig å strikke til sånne som blir så glade for det.
Jeg har ei som har klart å slitt hull i sin genser som er 3 mnd gammel, flittig brukt ja:)

månestråle sa...

Fantastisk kjole:-)
Den som hadde hatt en sånn.
Jeg syns Wollmeisefargene er så fine til barn.

strikkedilla sa...

Kjempefin kjole. Skjønner godt at hun er fornøyd