tirsdag 17. februar 2009

En begivenhetsrik helg og atter et par Theodora:-)

Jeg har vært i Haugesund hele denne helgen, og ikke strikket en maske. Så når jeg kom hjem hadde jeg helt abstinenser:-) I Haugesund har de en utrolig flott garnbutikk, og det ble med meg en pose hjem:-D Sjokk!!!! Her har jeg testet Bris, aldri strikket med det før. Det var ett av ørten pørten nøster som ble med meg hjem fra Haugalandet. Brukte 1 nøste, hadde ca 20cm med tråd igjen, så dette var iskald beregning. Så da har jeg et nøste til jeg kan lage noe annet gøy av...
Jeg elsker Theodora, de er lette, gøye og kjappe og strikke, for ikke å snakke om at passformen er geninal, i allefall til min hånd. Dette er mitt 3 par, og det blir heller ikke mitt siste. Jeg måtte modifisere litt på masker og omganger for å få det til å bli greit med Bris. Jeg er superfornøyd:-)




Se min vakre lampe!!!!!!
Er den ikke fantastisk??? Jeg har siklet på denne leeeeenge, og har jobbet hardt(les: mast) for å få den. Den ble kjøpt av min onkel i Spania for godt over 30 år siden. Siden vi flyttet inn i nytt hus i jula har jeg skjønt at dette er den perfekte lampe til å ha over spisebordet. Men min kjære onkel ( som forøvrig er den beste i hele verden) har vært litt kostbar. Jeg visste jeg ville få den til slutt, for jeg pleier å få viljen min av han;-) Men spørsmålet var når:-) Og når jeg kom hjem fra Haugesund i helgen så hang den så fint over spisebordet mitt:-) Onkel og samboeren min hadde en plan om å overraske meg, så den ble hengt opp når mens jeg var vekke. Og jeg er såååååååå glad og sååååååååå fornøyd.. Er den ikke vakker:-) Og nå er den MIN:-)
Årsaken til Haugesunds-turen min var hundeutstilling i Ølen. Garnhandling ble bare en bonus:-) Jeg har bodd i Hgsd noen år tildligere og kombinerte helgen med besøk til gamle venner.
Og utstillingsdagen gikk over all forventning:
Her er Hot Red Chilli Nero-Noir, hun vant sin klasse med ck og ble 3. beste tispe totalt. Jeg er superfornøyd. Her med oppdretteren-
Og her er lille Kiss Heaven Black Pepper Nero-Noir. Han ble beste hannhund valp og BIM, og jeg er strålende fornøyd. Det var hans første utstilling, og han taklet det kjempebra:-)





7 kommentarer:

Baddie sa...

De pulsvarmerne så veldig deilige ut. Har et nøste bris liggende, så lurer litt på hvilke modifikasjoner du har gjort.

Beate sa...

Kjempe flott lampe du har fått deg!!

Anonym sa...

Så snill onkel du har :) Pulsvarmerne ser deilige ut.

mono sa...

Lampen var virkelig vakker!! Skjønner du ble glad for den, ja - snille onkelen! =)

Vantene ble superfine i Bris!! =)
Lurer også på hvilke modifikasjoner du gjorde... *ler*

Hannes hage sa...

Nyydelig lampe, helt skjønn! Og deilige pulsvarmere du har laget, det er jo så deilig å gå med, hele vinteren bruker jeg det, inne som ute.

Hage og Foto entusiast sa...

Nydelig farge på Theadora pulsvantene dine. Så smarte og praktiske de er... Og du og du for en flott lampe. En sånn jeg skal overtale min mann om at passer i stua ;)

Televimsen sa...

Kjempefine puksvarmere.. Og kjempeartig at valpen din gjør det så bra på utstilling :-)